De dag van een pelgrim...of een afstandsfietser? - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Jules Corte - WaarBenJij.nu De dag van een pelgrim...of een afstandsfietser? - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Jules Corte - WaarBenJij.nu

De dag van een pelgrim...of een afstandsfietser?

Door: Jules

Blijf op de hoogte en volg Jules

26 September 2010 | Spanje, Sarria

Het ligt een beetje aan de afstand die afgelegd moet worden, of het comfort van het bed maar meestal is het tussen 7 en 8 uur het bed uit, douchen en de tassen pakken. Ook onder het bed kijken en dan naar het ontbijt wat kan variëren van, 1 croissant en een stukje stokbrood met wat jam, tot een ontbijtbuffet. Betalen, een stempel vragen
voor in je pelgrimspaspoort en dan de fiets gaan halen. Die kan overal staan van de hal, een ongebruikte slaapkamer, de drankopslag, of gewoon in de garage. Afhankelijk van het weer, maar meestal begin ik met de lange broek, warme Jack, en met handschoenen aan. Dan even plannen wanneer de koffie, de lunch en de cola en karren maar. Tot aankomst is het dan, afhankelijk van route, afwisselend kijken, links, rechts, naar voren, op de teller, de GPS, het spiegeltje, het natuurschoon in alle vormen, de weg, de hellingshoekmeter dus je bent de hele dag bezig. Bij aankomst naar het tourist office informeren of er ergens een kamer vrij is. In de kamer de tassen uitladen en de hele inhoud over de kamer verdelen. De was doen en te drogen hangen. Een douche, siësta en dan de stad, plaats verkennen en kijken waar je het beste kunt eten. Tussen het eten door meestal een verhaaltje intikken en dan de nest in, nog wat tv kijken, alleen kijken ik versta er niets van. Zo is er weer een dag voorbij waar ik me niet verveeld heb, ik kan het iedereen aanraden. Men komt weer terug op de basis, zich verplaatsen, zorgen voor eten en drinken en onderdak zoeken. Ik moet wel toegeven dat ik dat op een moderne manier doe. Ik zal moeten wennen aan de andere indeling als ik weer in Nederland ben.
Bentochweertoeaandeandereindelingvandedag.

  • 27 September 2010 - 15:22

    Chris Snijders:

    jules nog de laatste loodjes, geweldige ervaring toch? we hebben het er nog wel eens over gr chris

  • 27 September 2010 - 15:23

    Chris Snijders:

    jules nog de laatste loodjes, geweldige ervaring toch? we hebben het er nog wel eens over gr chris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jules

Actief sinds 14 Aug. 2010
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 52215

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2016 - 04 September 2016

Fietstocht naar Praag

25 Juni 2012 - 18 Juli 2012

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: