Als een echte tourist de dag doorgebracht - Reisverslag uit Rome, Italië van Jules Corte - WaarBenJij.nu Als een echte tourist de dag doorgebracht - Reisverslag uit Rome, Italië van Jules Corte - WaarBenJij.nu

Als een echte tourist de dag doorgebracht

Door: Jules

Blijf op de hoogte en volg Jules

14 Juli 2012 | Italië, Rome

Rome 14 juli. Maar eerst naar Vaticaanstad om het bewijsstuk op te halen dat ikmet de fiets naar Rome gekomen ben. De veiligheid in Vaticaanstad word geregel door Zwitserse zoeaven die alle ingangen bewaken en gelukkig ook Duits spreken. Ik werd steeds doorgestuurd maar voor dat ik binnen mocht kreeg ik een veiligheids-check, net zo grondig als op Schiphol. Heel officieel werd mij het document overhandigd. Volgende stop het Musei Vaticano, daarna de Metro genomen, ergens uitgestapt, en me met de meute mee laten drijven. Zo kwam ik bij de Trevi fontein, de Piazza Venzia maar ook op de Via del Corso, een grote winkelstraat met alle bekende wereld merken. Na al dat lopen en kijken smaakte het eten s'avonds perfect. Morgenterugikprobeerwatzonmeetenemen.

• 15 Juli 2012 - 13:44

Mia Bocken:

Nou Jules, van harte gefeliciteerd met het behalen van je einddoel betreft deze ries. Dagelijks zijn we met je mee gelift op de voor ons bekende route. Het is n route die je nooit zult vergeten en altijd in je herinneringen terug zal komen.