Arrivé, Santiago de Compostella. - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jules Corte - WaarBenJij.nu Arrivé, Santiago de Compostella. - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jules Corte - WaarBenJij.nu

Arrivé, Santiago de Compostella.

Door: Jules

Blijf op de hoogte en volg Jules

28 September 2010 | Spanje, Santiago de Compostella

28 september 11.30 aangekomen op het Praza do Onbradoiro voor de Kathedraal. Toch wel een beetje emotioneel na meer dan
4 weken. Het is een mooie stralende dag met blauwe lucht en een plein vol touristen en vooral veel pelgrims. De meeste zitten eerst een tijdje te kijken en dan worden er foto's gemaakt en rond gekeken naar mede lopers-fietsers. Toen naar het pelgrimsburau voor de begeerde oorkonde.
Er wordt daar gekeken of het wel klopt met de stempels en de afstand. De regels zijn: minstens 100 km te voet, 200 km per fiets of 300 km te paard.
Terug naar het plein waar ik werd aangesproken door een meisje met, ben jij Jules uit Neerkant en ja het was de zus van
Petra uit Lieshout.
Toen Petra erbij kwam was het elkaar hartelijk feliciteren en we hebben nog een hapje gegeten.
Het was een prachtige rit van 2643 km met een gem. snelheid van 16.1 in 30 dagen. En ik kan het niet laten,totaal ,24329 m geklommen.
Mijn fiets en een gedeelte van de bagage heb ik naar een fietsenmaker gebracht, voor 19 euro heeft hij die half gesloopt, goed ingepakt in een doos met alles erbij en een taxi geregeld naar het hotel. Ik moet wel zeggen dat die fietsenmakers hier veel goedkoper zijn als in Neerkant.
Ik probeer woensdag terug te zijn in Neerkant maar dat is nog lang niet zeker want 29 september is in Spanje uitgeroepen tot landelijke stakingsdag dus misschien wordt het wel later.

Mensen allemaal heel hartelijk bedankt voor het meeleven en reageren en ook omdat jullie Francine vaak gezelschap hebben gehouden.
Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn verhalen en als je ooit de mogelijk hebt, een raad, doen.
Julesbedanktjullieallemaalvooralfrancineendekids.

• 29 September 2010 - 06:07

François:

Heey Jules,

Petje af voor je prestatie....

Ik heb je gevolgd....

Groeten,
    François

• 29 September 2010 - 09:01

Maarten:

Proficiat Jules, geweldige prestatie en nogmaals complimenten en dank voor de mooie dagelijkse verslagjes.

Goede reis terug.

Groeten,
    Maarten.

• 29 September 2010 - 10:23

Armando:

proficiat en goede reis naar huis
    (en dat van die wandelaars: die zijn stik jaloers dat jij 4-5 x sneller bent; kan ook iets anders zijn. ik spreek van de week zowel lange afstand fietsers als dito wandelaars en zal hen dit fenomeen voorleggen)

• 29 September 2010 - 11:41

Dick:

Prima prestatie Jules,mooie verslagen,proficiat en tot wederziens

• 29 September 2010 - 15:56

Hilde En Theo:

Vanuit Meijel een dikke proficiat met de aankomst in Santiago. We kennen het gevoel van de overweldigende aankomst op het plein.

• 29 September 2010 - 16:03

Diny & Peter:

Proficiat Jules ! Fantastisch dat je het doel hebt bereikt, euforisch gevoel of niet ? Een ervaring voor het leven, zoals je zelf zegt. En ook mooi jouw cijfermatige informatie; nu weten wij ook wat wij destijds getalsmatig hebben gepresteerd.
    Succes met de terugreis,

Proficiat

• 30 September 2010 - 09:03

Wim Meevis:

Proficiat Jules.
    Petje af. Wij hebben het dit jaar met de camper gedaan en vonden het al een heel eind. Ook wij hebben alle ontberingen onderweg gezien.
    Sneeuw en massa's regen.
    Kijk maar eens op www.wimmeevis.nl als je terug bent.

Groeten Wim Meevis.
    (vader van Marielle W. )

• 30 September 2010 - 09:33

Gerda En Albert :

Proficiat Jules met het volbrengen van je fietstocht naar Santiago de Compostella. Een geweldige prestatie. Een ervaring voor het leven. Onze complimenten. Groeten uit Flevoland. Albert en Gerda Bleijenberg

• 30 September 2010 - 12:47

Petra Uit Lieshout:

Hoi Jules,

Kon je woensdag toch nog naar huis vliegen?
    Ik vlieg zaterdag terug.

gr
    Harrie

• 30 September 2010 - 18:17

Leonie En Chris:

Proficiat Jules met het behalen van je einddoel: Santiago de Compostella. Een fantastische ervaring, vooral dat onderweg zijn en de vele ontmoetingen, nietwaar?Nu nog een voorspoedige terugreis.
    Groeten vanuit Meijel...