't is niet zomaar en klim van 1500 meter. - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Jules Corte - WaarBenJij.nu 't is niet zomaar en klim van 1500 meter. - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Jules Corte - WaarBenJij.nu

't is niet zomaar en klim van 1500 meter.

Door: Jules

Blijf op de hoogte en volg Jules

25 September 2010 | Spanje, Villafranca del Bierzo

Hier gaat het niet om de weg er naar toe maar de bestemming. Men laat hier bij het Cruz de Ferro, het ijzeren kruis, een steen achter die men van
huis heeft meegenomen om zo een deel van de last af te werpen en zo makkelijker Santiago te halen. Ook wordt het gebruikt om een nieuwe fase in het leven in te gaan het oude achter te laten. Ik hoop met mijn teken op deze berg ook een nieuwe fase in mijn leven in te gaan. Ik heb op de grote hoop met stenen veel wensen en tekens gezien die er op duiden dat veel mensen dit als een doel op zich vinden, los van het feit of ze Santiago wel of niet halen. De klim was zwaar en door de straffe wind koud. Voordeel van de harde tegenwind is wel dat je ook niet heel snel af kunt dalen.
Morgen de laatste echte, van 510m in 29 km naar El Cebreiro, de laattse 8km gaan van 630 naar de top van 1310 meter, maar ja als het zo gaat als vandaag pak ik die ook wel.
julesmeteengoedgevoeloverdetop.

• 26 September 2010 - 07:43

Diny:

Beste Jules,
    En nu ben je toch een pelgrim geworden......
    Ja, jij komt er wel, in alle opzichten.
    Buen viaje !