Hij geen woord Nederlands en ik geen woord Spaans. - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Jules Corte - WaarBenJij.nu Hij geen woord Nederlands en ik geen woord Spaans. - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Jules Corte - WaarBenJij.nu

Hij geen woord Nederlands en ik geen woord Spaans.

Door: Jules

Blijf op de hoogte en volg Jules

24 September 2010 | Spanje, Astorga

Vanmiddag weer eens een restaurant aangedaan. Nadat het ene dicht was naar het volgende dorp, deur open maar niemand te zien. Na een paar keer ole werden de lampen en de muziek aangedaan en ik moest de eigenaar volgen in het restaurant wat compleet uitgehouwen was in de rotsen.
Hij kwam met een hapje van het huis(casa) en ging met handen en voeten uitleggen uit welk gedeelte van de koe het vlees kwam van de twee soorten vleeswaar wat ik kreeg. Ik begreep ook dat er vorige week een bus met 45 Nederlanders gegeten hadden. Dat ik niet over Leon ging maar de route onderdoor nam vond hij ook verstandig want die stad is te druk voor fietsers begreep ik. Als ik vandaag Leon aan gedaan had zou ik waarschijnlijk niet op woensdag terug zijn in Neerkant maar pas vrijdag.
Petra uit Lieshout weer getroffen, toffe meid die weet wat ze wil. Ennuhetnestinenmorgennaarboven.

  • 25 September 2010 - 12:51

    Lia En Peter:

    Francine leest ook mee en stond vanmorgen voor ons.
    De laatste loodjes: hou je taai want het zijn niet de makkelijkste loodjes. Sterkte van ons. Hopelijk kan je hierna nog wennen aan het rustige Neerkantse leven.

  • 25 September 2010 - 17:31

    Mia En Harrie:

    Jules de terugreis geboekt de laatste kilometers van een fietstocht die door jouw dagelijks verslag ons meenam op je reis en we kunnen niet wachten tot het boek over deze reis uitkomt succes en ook die laatste dagen geniet
    ervan

  • 25 September 2010 - 17:54

    Petra Uit Lieshout:

    Hey Jules,

    Bedankt voor je erg leuke reactie. Ik heb er hartelijk om moeten lachen. Hoe ging het naar boven en beneden? Waar slaap je vannacht?
    Heel veel succes met de laatste kilometers! Enneuh...Jules heeft een beregoeie conditie!
    Groetjes, Petra

  • 25 September 2010 - 19:00

    Francy:

    Hallllooooo Ome Jules, Tante Sien zit hier heerlijk te genieten van de taart! Jij komt binnenkort maar een stukje eten, ik zal dan nieuwe halen want deze is dan bedorven. haha Groetjes Francy!

  • 25 September 2010 - 19:48

    Armando:

    Jij gaat als een speer,en hebt het kennelijk goed naar je zin. Ik vond het leuk je zo te kunnen volgen etc. etc. Ik begrijp dat je niet even doorrijdt naar Finistere?? Maar ik denk, dat "een vrouwenhaar meer trekt dan een fietsketting" (vrije parafrase op Marsman)
    Sterkte voor de laatste stukken.

  • 26 September 2010 - 06:33

    Luc & Regina:

    Om een beetje solidair met jou te zijn, stappen wij vandaag ook op de fiets, naar Ooij (bij nijmegen), 75 km! Tis daar ook flink bergachtig ha ha... Geniet er nog maar lekker van, van de mooie uitzichten en het lekkere eten, volgende week is het weer gewoon gehakballen...

    Veel liefs van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jules

Actief sinds 14 Aug. 2010
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 52193

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2016 - 04 September 2016

Fietstocht naar Praag

25 Juni 2012 - 18 Juli 2012

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: