Samen met de man uit klimmen de berg op - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Jules Corte - WaarBenJij.nu Samen met de man uit klimmen de berg op - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Jules Corte - WaarBenJij.nu

Samen met de man uit klimmen de berg op

Door: jules

Blijf op de hoogte en volg Jules

18 September 2010 | Frankrijk, Saint-Jean-Pied-de-Port

Hij heet Ton, de man uit Klimmen en we troffen elkaar vanmorgen op de eerste kilometers, samen ging het voorspoedig naar boven. Dit was de eerste echte beklimming en het ging voorspoedig. Aangekomen wilde Ton mij toch het pelgrimgevoel geven dus wij op zoek naar een pelgrimsgite. De eerste werd afgekeurd, 9 mensen in een kamer, de helf in stapelbedden. Bij de volgende waren het maar 6 bedden waarvan 1 tweepersoons, wat ik kreeg om er langzaam in te komen.
Als doping voor de wandelaars en de fietsers werd in de Ultreia verveneine thee gereserveerd om de nacht rustig door te brengen. Volgens de medebewoners/slapers zaten er geen drugs in, ik zal morgen wel laten weten of het gewerkt heeft.

Julesgaatmorgendegrensover.

Verstuurd vanaf mijn iPhone

• 19 September 2010 - 08:56

Lia & Peter:

Hij gaat goed Jules, heel goed. Volgend jaar doe je mee aan de tour de france. En nu ook nog je eerste pelgrimservaring! Hoe is dat: geloof, karigheid en eenvoud?
    Succes morgen in Spanje. Een "plat du jour" is daar het "menu del dia": een overblijfsel uit de tijd van Franco. Je bent wel heel gezond bezig, dat kunnen wij niet zeggen na een 65e verjaardagsfeest met veel eten en drinken. Maar gelukkig is het nu zondag en dus denken we aan je.

• 19 September 2010 - 10:02

Diny:

Ha Jules, benieuwd of het heeft gewerkt bij jou. In 2008 kreeg ik een kopje verveine thee van een pelgrim aangeboden en de dag erop had ik me gigantisch verslapen, ha ha ! Succes met de overtocht naar Spanje, hopelijk heb je mooie uitzichten !

• 19 September 2010 - 19:58

Johannes En Annie.:

Ha jules,

Al lezende bekruipt ons een gevoel van heimwee en herkenning naar het pelgrimsleven en de ongetwijfeld geweldige ervaringen die jij tijdens deze fietstocht meemaakt. Frankrijk ligt nu achter je en Spanje is een heel nieuwe en prachtige ervaring. Probeer te genieten van alles en iedereen die op je pad komt want dat maakt het exstra bijzonder. Vele gemeende groeten van de volgers uit Bakel.
    Annie en Johannes