Wat is Selle Polyvalente - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Jules Corte - WaarBenJij.nu Wat is Selle Polyvalente - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Jules Corte - WaarBenJij.nu

Wat is Selle Polyvalente

Door: jules

Blijf op de hoogte en volg Jules

04 September 2010 | Frankrijk, Troyes

Wat is selle Polyvalente ?
Ik zie dit geregeld staan langs de kant van de weg en begrijp er helemaal niets van. Toon Hermans had het over Polifinario maar dat was een vogel en dat zal dit wel niet zijn. Selle in het Italiaans zadel, maar daar kan ik ook niets mee. Natuurlijk kan ik in mijn boekje Frans-Nederlands, van de Lidl kijken wat het betekend, maar dan is de lol er af. Ik zit nu in Auxerre dit in te tikken terwijl de buren een grote schaal Fruid-du-Mare veroberen en
ik een heerlijk gerecht op heb, maar ja er moet ook iets te raden overblijven. Vandaag een collega fietsenmaker bezocht en een ander zadel en voor het kleinste tandwiel vervangen door 22 tanden, het was 26 en ik geef het tandwiel de schuld van het moeilijk bergop fietsen. Ik hoop dat ik dit door kan sturen anders komt zondag alles in een keer. Mensen bedankt voor de reacties en tot het volgende verslag. Julessnaptnogsteedsnietsvanhetfrans.

  • 07 September 2010 - 10:52

    Henk En Lies:

    hallo jules,
    je gaat goed zo te lezen.
    je hebt tot nu toe dezelfde plaatsen aangedaan als wij een paar jaar geleden.mooi he.
    ik vind het wel vreemd dat je'fruit du mer'wel weet en selle polyvalente niet,maar ja eten ligt je beter.
    jules fiets ze en geniet van spijs en drank.
    we blijven je volgen

  • 07 September 2010 - 10:57

    Theo Thijssen:

    Jules,

    Het is wat laat maar ook namens Trudy een hele fijne tocht. Geniet van de momenten en ga je een pelgrim voelen. Ik volg je verslagen met veel belangstelling.

    Groeten,

    Theo Thijssen

  • 07 September 2010 - 11:55

    Tom Klaassen:

    selle polyvalente is in het nederland: veelzijdig zadel
    ik snap alleen niet dat dit langs de weg staat

    fiets ze

    Tom en
    Monique

  • 08 September 2010 - 04:44

    Jan & Gerry:

    Wij vinden het hardstikke leuk om jou trip hier in Amerika te volgen. Jules geniet ervan.

  • 08 September 2010 - 18:35

    Peter En Lia:

    Jules, het valt niet mee. Selle = zadel en polyvalente = meerwaardig, maar daar kunnen we niets mee aanvangen. Zou iets met de berm te maken kunnen hebben. Ik heb de vraag nu bij mijn oude kantoor in Parijs neergelegd.

  • 10 September 2010 - 10:59

    Armando:

    He Jules
    Volgens mij is het Salle polyvalente.
    Een zaal met veel gebruiksmogelijkheden. Een buurthuis dus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jules

Actief sinds 14 Aug. 2010
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 52190

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2016 - 04 September 2016

Fietstocht naar Praag

25 Juni 2012 - 18 Juli 2012

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: