Rome zien dat doe je niet zo snel. - Reisverslag uit Rome, Italië van Jules Corte - WaarBenJij.nu Rome zien dat doe je niet zo snel. - Reisverslag uit Rome, Italië van Jules Corte - WaarBenJij.nu

Rome zien dat doe je niet zo snel.

Door: Jules

Blijf op de hoogte en volg Jules

13 Juli 2012 | Italië, Rome

Rome 13 juli. 18 dagen geleden vertrokken met als doel met de fiets op het St. Pietersplein in Rome aankomen, en dat is gelukt, na bijna 2000km. Onderweg heb je veel tijd om na te denken en een voorstelling te maken wie je zult ontmoeten en wat je tegen kunt komen. De route vind ik mooier en gevarieerder als die in 2010, er zijn veel minder mensen met het zelfde doel onderweg en het is toeristischer.
Ik zit nu in een warmere tijd dus de laatste 2,5 weken was het echt vakantie met fietsen in de korte broek en elke avond op het terras eten en dan ben je het klimmen en zweten snel vergeten. Veel gezien onderweg
maar hier in Rome konden ze toch het beste stapelen. Ik heb het
meteen goed aangepakt en ben met de St. Pieter begonnen
, daar werd ik echt stil van, als je die pracht en praal ziet is het niet voor te stellen dat dat in deze tijd nog op die manier zou kunnen. Er zijn nog veel katholieken die onder de armoedegrens leven en ik denk dat het moeilijk te rijmen is met wat je hier ziet. Omdat ik goed doorgefietst heb
ik 2 dagen om zoveel mogelijk van de stad te zien en te genieten van het
mooie weer wat jullie in Nederland zo missen.
Morgennogwatmeercultuuropsnuiven.

• 13 Juli 2012 - 20:29

Diny En Peter,Meijel:

Een dikke felicitatie en dat in zo'n korte tijd. Rome verdient zeker 2 dagen, het is een groot openlucht museum. Dubbele gevoelens bij al die pracht en praal, tja, het waren toen nog 's tijden.....vroeger was niet alles beter.
    Jules, we zullen het er bij gelegenheid nog 's over hebben over dat verschil van fietsen tussen Santiago en Rome....
    Geniet nog van Rome en wel thuis !

• 14 Juli 2012 - 16:39

Carla En Jos:

Proficiat Jules. Tot in Neerkant.

• 15 Juli 2012 - 09:02

Lia En Peter:

Wederom een prestatie van formaat. We doen je dit niet na. Proficiat en veilige terugvlucht as zondag

• 15 Juli 2012 - 11:57

Tom Klaassen:

Beste Jules,

Ik heb je reisverslagen gelezen en ik ben heel erg trots op je met zon geweldige prestatie.
    Gevoelens van 2002 van onze fietstocht naar Rome kwamen weer boven drijven.

Tom Klaassen